luni, 29 septembrie 2014

Tort cu blat de cacao,crema de vanilie si ciocolata alba

Ciocolata alba,aroma clasica si bogata de vanilie vor da acestui tort o savoare si o consistenta deosebita.
Ciocolata alba contine zaharoza (max.55 %),unt de cacao( cel putin 20%),lapte (sau derivati)deshidratat (14%). Este interzisa prin lege folosirea colorantilor la fabricarea ciocolatei albe.
De fapt,ciocolata alba nu este o ciocolata adevarata,din compozitia sa lipsind cacaua .:)
Tortul meu este perfect pentru o petrecere sau o familie numeroasa .:)





Blat de cacao pentru o forma cu diametrul de 28 cm.

8 oua
240 g zahar
200 g faina
35 g cacao
1 varf de cutit cu praf de copt


Mod de preparare blat :

Faina o amestecam cu cacaua si praful de copt - le cernem - .
Am mixat ouale intregi cu zaharul pana si-au triplat volumul .Luam o paleta si incepem sa incorporam ingredientele uscate si cernute,foarte incet, sa nu scoatem aerul din oua.Amestecam de jos in sus.
Turnam compozitia pufoasa intr-o forma de tort unsa cu putin unt/ulei si tapetata cu faina.
Dam la cuptor preincalzit la 180 de grade pentru 25 minute.Cand se desprinde de marginile tavii, este gata.

Crema :

750 ml lapte
1 pastaie de vanilie sau esenta de vanilie
200 g ciocolata alba de buna calitate
200 g zahar
40 g  amidon
3 linguri de lichior de pere ( optional )



Mod de preparare crema :

Vom incepe cu budinca vanilata si vom amesteca,intr-o cratita, ingredientele uscate (zahar,faina amidon ) . Turnam laptele rece peste ele si amestecam bine cu un tel sa nu se formeze cocoloase.
Taiem pastaia de vanilie pe lung cu varful unui cutit si o punem in cratita .Punem pe foc mic si amestecam energic pana se ingroase .Cand este gata o dam deoparte sa se racoreasca putin.
Scoatem pastaia de vanilie !
Ciocolata alba o topim la microunde( in doua trei etape a cateva secunde) sau pe baie de aburi, si o adaugam in fir subtire peste budinca vanilata.Amestecam bine.
Lasam crema sa se raceasca foarte bine si apoi o mixam pana devine fina .
Eu am adaugat si putin lichior de pere.

Sirop de zahar caramelizat - 100 g zahar + 300 ml apa + esenta de rom sau vanilie



Mod de preparare sirop  :

Am caramelizat zaharul intr-o cratita de teflon.
Nu amestecam zaharul cu nimic,se va lichefia singur. Cand este gata adaugam usor apa.Lasam sa fiarba la foc mic pana se va topi zaharul.
Dam deoparte.
Peste siropul rece vom pune esenta de rom sau vanilie.

Decor :

1 cana de frisca batuta
krant de nuci caramelizate
gratar de ciocolata (optional)



Asamblare tort :

Blatul racit l-am portionat in 3 felii ,le-am insiropat si le-am umplut cu crema. Am oprit putina crema si pentru blatul superior .Peste crema intinsa subtire am pus un strat generos de frisca .
Marginile tortului le-am ornat cu nuca caramelizata tocata marunt .

Un tort extrordinar de aromat si gustos !



POFTA BUNA !

7 comentarii:

  1. Ce frumoasa si apetisanta este felia de tort, as manca si eu una cu placere :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce pofta mi-a facut tortul tau. Cred ca-i un deliciu dupa cum arta! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Bun, bun de tot !Cred ca aceasta crema e minunata....trebuie incercata !
    Te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
  4. Răspunsuri
    1. 40 g amidon sau 60 g faina.
      Cu amidon iese crema mult mai fina !
      Spor la treaba !

      Ștergere
  5. Merge crema facuta si cu ciocolata neagra?multumesc

    RăspundețiȘtergere
  6. Desigur, puteti improviza dupa gust !
    Se poate adauga esenta de rom in locul vaniliei !
    Spor la treaba !

    RăspundețiȘtergere