marți, 20 octombrie 2015

Dulceata de gutui

Nu avea cum sa treaca toamna si sa nu pregatesc minunatia asta de dulceata.Se face simplu,are o culoare superba si aroma de nota 10.



Ingrediente :

 4 kg cubulete de gutuie
2.5 kg  zahar
400 ml apa
zeama de la o lamie mare

Dragilor, dupa ce am spalat si curatat bine aceste fructe minunate,le-am tocat in mici cubulete .


Din 400 ml de apa si 2.5 kg zahar am fiert un sirop legat.


Peste acest sirop am adaugat cele 4 kg de cubulete de gutuie.


Am lasat pe foc mic pana s-a legat dulceata.Adaugam si zeama de lamaie .
Facem proba cu picatura de dulceata pe farfuria rece.Aveti grija sa nu treceti peste momentul final,pentru ca gutuia contine multa pectina si o sa se intareasca mult.Am fiert dulceata in jur de 50 de minute.
 Daca s-a imchegat picatura in contact cu farfuria rece...este gata.
O punem fierbinte in borcane curate si le infiletam bine.
Le asezam cu gura in jos si le acoperim cu patura ,pana a doua zi cand le vom plimba pana la camara.

Rezista pana la primul teanc de clatite ! :))

Pofta buna !   





6 comentarii: