miercuri, 17 octombrie 2012

Prajitura Greta Garbo

Am pregatit o prajitura minunata din cartea de bucate a Silviei Jurcovan,o achizitie recenta ,dar extrem de utila si interesanta!:)





Ingrediente:

1/2 kg de faina
200 g unt
2 oua intregi
250 g smanatana groasa
100 g zahar pudra
25 g drojdie proaspata
un varf de cutit de sare
coaja rasa de lamaie

Umplutura:

500 g marmelada fina (eu am pus gem de caise)
400 g nuci macinate
200 g zahar

Decor:

100 g de ciocolata cu lapte
o lingura de smanatana lichida sau frisca lichida
o lingurita de unt

Mod de preparare:

Am frecat drojdia cu zaharul pana s-a lichefiat.Am adaugat untul la temperatura camerei,cele doua oua,pe rand, si amestec bine cu mixerul.S-a turnat si smantana,coaja de lamaie si faina.Am amestecat putin mai usor si apoi am lasat aluatul la crescut cam 40 de minute.
Aluatul pufos l-am impartit in 4 parti egale si am intins 4 foi cu grosimea de o jumatate de cm, pe hartie de copt.
Tava mea are o lungime de 40 cm si o latime de 28 cm.
Fiecare foaie se intinde pe hartie de copt de aceeasi marime cu tava.Procedand asa,foaia se poate transporta usor in tava fara sa-si piarda forma.Se dezlipeste foaia de pe hartie dupa ce se asaza in tava.Se intinde destul de usor.
Nuca se amesteca cu zaharul vanilat si zaharul tos.Impartim in 3 parti egale.
Am uns tava cu unt si am inceput sa montez prajitura punand o prima foaie peste care am intins o parte din gem ,am presarat din amestecul de nuca cu zahar si am continuat cu cealalta foaie,si tot asa pana la ultima care ramane curata.
Lasam tava cu prajitura la cald timp de 30 de minute sa dospeasca si apoi o dam la cuptor preincalzit timp de o ora la foc potrivit.

Glazura lucioasa se toarna peste prajitura rece si se pregateste la cuptorul cu microunde punandu-se toate ingredientele intr-un castronel si amestecand in ea, din 30 de secunde in 30 de secunde ,pana cand s-a format un sos gros.
Portionam si servim.

DELICIOASA SI FRAGEDA!:)

Pofta buna.







26 de comentarii:

  1. Bau... m-am prezentat repejor la o feliuta-2-3 de prajiturica ciocolatoasa... Mamma mia, n-am mai facut de multisor, cam de vreo 5-6 ani, de pe vremea cind mi-am propus sa mai slabesc,... asta nu inseamna ca am si reusit... Pupici !!!

    RăspundețiȘtergere
  2. De cate ori intru la tine pe blog am parte de evperimentul lui Pavlov! Ce sa mai zic.... cuvintele sunt de prisos! :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi plac mult prajiturile cu foi, iar daca mai au si nuci si ciocolata... yamy! Foarte bine arata!

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata genial, am salvat reteta si o sa o incerc cat mai curand ca totaveam in plan ceva cu dulceata!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca e o bunatate ce se topeste in gura...deja salivez numai gandindu-ma la asta :D O seara frumoasa! Pup

    RăspundețiȘtergere
  6. Wau ! ma uit la poze si salivez :)ce bunatate de prajiturica ne-ai facut aici !!!! Excelenta, minunata , dementiala ! pot sa gust si ei o bucatica !:)))Multumesc !
    O zi minunata !

    RăspundețiȘtergere
  7. Sunteti dragute,multumesc mult!:)

    Pupici lipiciosi!)

    RăspundețiȘtergere
  8. Tare bine aratã, si eu imi doresc mult aceastã carte sper sa imi fac rost de ea...

    RăspundețiȘtergere
  9. Frageda si "mortala" Greta Garbo asta!

    RăspundețiȘtergere
  10. Cea mai reusita varianta de GRETA GARBO, din cate am vazut pana acum!FELICITARI!

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna ziua!Anul acesta,de Craciun am facut prajitura asta,cu niste modificari:am macinat 1 kg de rahat,2 portocale,2lamai,100 gr unt,coaja rasa de la portocale si lamai,le-am amestecat si a iesit o umplutura delicioasa (am pus si scortisoara),am asezat prajitura alternand straturile ,mi-au iesit 4 straturi de umplutura,prajiutra a iesit inalta,am glazurat-o cu ciocolata.....si a fost un succes incontestabil!!!Toata lumea a mancat si am fost foarte laudata!:)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte interesant!:)
      O idee super buna!
      Ai facut o poza la prajiturica?

      La multi ani!

      Ștergere
  12. Din pacate ,etapa cu pozele am sarit-o,pe cand mi-am adus aminte ,prajitura era "macelarita",dar pentru ca ne-a placut,o sa o repet,tot in varianta asta cu rahat si fructe.Combinatia asta am facut-o pentru ca viteaza fiind,m-am apucat de treaba,iar cand am ajuns la capitolul nuci.....surpriza...nu aveam cantitatea necesara,asa ca am improvizat.Multumesc pentru reteta si felicitari pentru munca minunata pe care o faci!

    RăspundețiȘtergere
  13. Era sa uit ce e important..:))).LA MULTI ANI ,ADINA,TIE SI TUTUROR CITITORILOR BLOGULUI TAU ,UN AN FRUCTUOS SI PLIN DE POZITIVISM!

    RăspundețiȘtergere
  14. E minunata prajiturica asta, o fac rar pentru ca e prea buna si nu rezist sa nu mananc pana nu mai pot :) .

    RăspundețiȘtergere
  15. Prajitura aceasta e mai veche decat aparitia in Cartea de Bucate a Silviei Jurcovan: o gasiti mai intai, in Cartea de Bucate a Sandei Marin!

    RăspundețiȘtergere
  16. Multumesc de informatie, DLPIRIU !:)

    RăspundețiȘtergere
  17. buna ziua ! se poate folosi drojdie uscata ? Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  18. DA,puteti folosi si drojdie uscata !
    Multumesc de vizita !

    RăspundețiȘtergere