luni, 11 iunie 2012

Gem de caise

Dupa dulceata de visine , gemul de caise ma ispiteste oricand .
Eu nu cumpar gemuri si dulceturi din comert, niciodata ,pentru ca sunt pline de conservanti .Prefer sa profit de fructele pe care mi le ofera vara si toamna,sa le prepar eu , acasa. 
Se fac asa de repede si usor  .






Pentru doua  borcane mari si trei mici avem nevoie de :


2 kg caise coapte
 1,5 kg zahar
100 ml apa daca aveti caise mai tari




Intr-o cratita incapatoare, punem caisele curatate de samburi ,zaharul si apa (daca este cazul).
Dam cratita la foc mic ,adunam spuma cand este nevoie si amestecam usor sa nu distrugem fructele.
Lasam sa fiarba cam o ora si jumatate .Probam daca este gata, picurand gem pe o farfurie rece de la frigider.Daca picatura se intareste cand ia contact cu vasul rece, este gata .
Spalam,stergem si sterilizam borcanele cateva minute in cuptorul incins.
Turnam gemul fierbinte in borcane,capsam foarte bine si le lasam cu gura in jos, acoperite cu o patura pana
s-au racit !

Gata !

Le strecuram in camara ! :)



5 comentarii:

  1. ador gemul acesta!Ce-as manca pe-o feliuta.....

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bunatate! Vreau sa fac si eu!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Dintre toate gemurile,acesta este preferarul meu.Imi place parfumul caiselor.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Am facut si eu retea, insa am pus cam multa apa :( si acum inca nu s-a legat. Ce sa fac?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum am vazut mesajul ,am fost ocupata si nu am intrat pe blog!
      Trebuia sa mai adaugi zahar !!!
      Astept sa-mi spui cum te-ai descurcat !
      Imi pare rau !:(

      Ștergere