luni, 4 noiembrie 2013

Copanele de pui cu lamaie si cartofi cu ciuperci calite

Pregatesc cu drag mancaruri gustoase si imi propun de fiecare data sa vi le impartasesc si dumneavoastra !
In meniul de azi avem doua preparate care se gatesc usor si sunt combinate armonios.



Copanele de pui cu lamaie:

6 copanele
1 capatana de usturoi
3 lingurite de coaja de lamaie
1/3 cana zeama de lamaie
1 lingura sare
1 lingura boia dulce
1 lingura boia iute
2 lingurite oregano si cimbru
1/2 cana de apa

Mod de preparare :

Se freaca bine copanelele de pui cu sare si usturoi zdrobit,astfel incat sa patrunda bine in carne.
Se tavalesc apoi prin amestecul de boia si se asaza intr-o tava .
Alaturi ,intr-un castron se amesteca restul ingredientelor si se toarna compozitia peste pui .


Se dau la cuptor pentru 45 de minute,la 200 grade.Se intorc si se mai lasa 20 de minute la cuptor.
Puiul este aromat si usor acrisor .:)
Se serveste cald alaturi de cartofi cu ciuperci calite.

Cartofi cu ciuperci calite :

500 g ciuperci brune
300 g cartofi
1 ceapa
patrunjel verde
sare si piper

Mod de preparare :

Spalam ciupercile si le taiem jumatati sau sferturi .
Cartofii curatati taiati in sferturi.
Tocam ceapa marunt si o calim timp de 2-3 minute in ulei incins.Adaugam cartofii ,micsoram focul si lasam 10 minute acoperiti cu un capac.Daca este nevoie,adaugam putina apa.
Punem ciupercile si mai lasam pe foc inca 10 minute,fara capac.
Presaram sare, piper si patrunjel proaspat.
Cu adevarat, gustos.


Pofta buna si o saptamana usoara !





11 comentarii:

  1. Mmm ce preparat bun. Am venit la fix ca tot este ora pranzului. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu am papat de pranz, dar ma fortez sa pap un copanel asa bun ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Excelenta ideea de preparare!
    Te pup Adina!

    RăspundețiȘtergere
  4. interesanta reteta, place, place, place ;)))

    RăspundețiȘtergere
  5. Hmmm, delicioase si mai au si ciupercute... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  6. Mmm, ce pofta mi-ai facut! Buna mancarea!

    RăspundețiȘtergere
  7. eu chiar fac reteta , si cu portocale!

    RăspundețiȘtergere
  8. Am facut reteta asta, doar partea cu carnita (ca am avut garnitura de dovlecei), si a iesit f gustos, eu am adaugat si 4 lingurite ulei in amestec, si am intors pulpele de pe o parte pe alta de vreo 2-3 ori in timp ce erau la cuptor. Chiar f yammy! O sa mai incerc si alte retete de-ale tale!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aaaaa si uitasem sa zic, am pus si tarhon ca si condiment, am pus mai putin cimbru si oregano si am adaugat tarhon. Poate vrei si tu sa incerci!

      Ștergere
  9. Te pup !
    Sunt convinsa ca au fost delicioase !

    RăspundețiȘtergere