joi, 10 mai 2012

Pui marinat si friptura frageda,piperata la tava

Un meniu de weekend ce atrage pe oricine .




Ingrediente pentru marinarea unui pui :

2 linguri  sos de soia
2 lingurite de mustar dulce
4 catei de usturoi
o lingura cu ulei de masline
cimbru,sare,piper,boia de ardei dulce

Toate aceste ingrediente le punem in blender ,mixam si rezulta o pasta cremoasa cu care ungem ,frecam puiul asezat intr-o tava, prin toate incheieturile .Puiul se inveleste cu folie alimentara si se lasa o noapte la frigider.
Tava de la aragaz o tapetam cu hartie de copt(eu asa procedez ca sa nu se lipeasca) si asezam puiul inconjurat de cartofi .
Se pune la cuptor preincalzit,la foc mediu pentru o ora si jumatate .
Cartofii se scot mai devreme ,cam dupa 40 de minute cand incep sa se caramelizeze. Oricum se verifica si puiul si cartofii,din cand in cand .


Cartofii se taie cuburi ,se dau cu sare,piper,rozmarin si se stropesc cu ulei de masline  !


Serviti cu salata verde si un pahar de bere !

Este un pui delicios si plin de arome !


Ingrediente pentru friptura de porc:


2 kg. de pulpa porc dezosata
100 ml. de ulei
150 ml. de vin rosu
condimente pentru friptura
piper si sare

Am spalat bine carnea ,am sters-o si am frecat fiecare bucata cu amestecul de condimente ,sare,piper si am adaugat vinul .Am lasat fripturile, una peste alta, intr-o cratita pana a doua zi la rece, invelita cu folie alimentara .
A doua zi am asezat fripturile intr-o tava de sticla(nu se lipeste) ,am turnat sucul ce l-a lasat in cratita si am pus uleiul.
Am acoperit  cu folie de aluminiu si am dat la cuptor- incins- o ora. Dupa acest timp am scos folia si am mai lasat-o 30-40 de minute ca sa se rumeneasca!



Este foarte frageda  si gustoasa !  

Pofta buna !














2 comentarii:

  1. Mama, ce bine arata puiutul ala "dezmatat"... Iaca, tu publici mai multe retete pe zi si eu le pierd...

    RăspundețiȘtergere
  2. :)))Puiul este un "descarado" cu ganduri erotice! :)))

    RăspundețiȘtergere