duminică, 18 noiembrie 2012

Faguri

Soacra mea are o forma de faguri fooooarte veche, dar super buna;isi face treaba cu maiestrie.Am imprumutat-o si am facut pufosii astia umpluti cu crema de cacao si nuci.:)



Ingrediente pentru faguri:

6 oua
12 linguri zahar
12 linguri ulei
12 linguri lapte
24 linguri faina
un strop de sare
1 plic praf de copt
vanilie

Se amesteca ouale cu un praf de sare si toata cantitatea de zahar.Se pune laptele,faina,uleiul putin cate putin si la sfarsit adaug praful de copt si vanila.
Rezulta o compozitie cremoasa.


Incingem forma pe ochiul de aragaz si turnam gramajoare cu ajutorul unei linguri.Coacem cate 1 minut pe ambele parti.



Crema:

1 litru lapte rece
100 g nuca macinata
8 linguri de zahar
8 linguri de faina
4 linguri de cacao
1 pachet de unt sau margarina
esenta de rom dupa gust

Mod de preparare:

Folositi un tel!
Se amesteca bine faina cu zaharul si cacao,apoi se pune laptele putin cate putin sa nu se faca cocoloase.
Se pune vasul pe foc mic si cand se face ca o ciulama se da deoparte si se adauga un pachet de unt.Amestecam putin si punem din nou pe foc amestecand tot timpul pana se topeste tot untul .
Dam deoparte si lasam sa sa raceasca putin .Acum punem esenta de rom si nuca.Mixam bine.
Umplem cojile de faguri cu cate o lingurita de crema rece si lipim cu alta coaja.

Sunt foarte pufosi si aromati  !

Se pastreaza foarte bine in cutie de plastic inchisa ermetic.Vor fi moi chiar si dupa o saptamana.

Pofta buna!






12 comentarii:

  1. La mine se numesc "Wafels" si este vremea lor acum ptr ca a venit Sinterklaas! Curioasa cine? Vezi la mine pe blog! :))

    RăspundețiȘtergere
  2. imi doresc asa mult si eu o forma chiar foaaarteeee veche sa fac si eu dulciurile astea sant nemaipomenit de bune

    RăspundețiȘtergere
  3. Bzzz, bzzz, un fagure si pentru mine... N-am avut si n-am forma de facut faguri, desi mi-as dori foarte mult... Am un instrument de facut nuci, e cam antic, dar nu am cum sa fac nuci, ca n-am aragaz cu flacara... of, of, of... Ca sa.-mi treaca supararea, mai bizii o tira, iau vreo doi fagurei si dispar... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  4. Grozav de bine arata!! Ce noroc pe tine, cu forma...eu n-am si nici nu stiu daca voi avea curand :) Fur la de tine cativa ca sa-mi potolesc pofta.

    RăspundețiȘtergere
  5. De ce de fiecare data cand am facut reteta asta,mi-a ramas jumatate din cantitatea de crema?Fac ceva gresit?Oare îmi ies fagurii prea grosi si mai puțini decat ar trebui??Sau trebuie sa fac crema doar din jumatate de litru de lapte?

    RăspundețiȘtergere
  6. Se poate sa-i faceti in pic mai grosi sau sa-i lipiti cu mai putina creama !
    Oricum, creama este foarte gustoasa si puteti sa o folositi si la rulade,fursecuri,torturi...
    Paste fericit !

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce inseamna un pachet de unt? Sunt atatea gramaje...

    RăspundețiȘtergere
  8. Si mie mi-a ramas tot jumătate de crema, dar reteta merita nota 10, sunt foarte gustosi <3

    RăspundețiȘtergere