marți, 16 iunie 2015

Prajitura cu crema de vanilie si cirese

Aceasta prajitura este o bunatate,nu te poti satura dintr-o bucatica,clar ! 
Este o prajitura sofisticata,nu complicata !
Crema fina de vanilie o puteti folosi si la torturi,este grozava !




Ingrediente blat 22/30 cm :

8 albusuri
200 g zahar
100 g mac
100 g nuca de cocos
4 linguri faina
1 lingurita praf de copt sau bicarbonat de sodiu

Ingrediente crema :

8 galbenusuri
150 g zahar
250 g unt sau margarina
200 ml lapte
3 linguri cu varf de faina
4 plicuri zahar vanilat

Alte ingrediente :

250 g cirese bine coapte
200 g biscuiti
100 g ciocolata alba si/sau neagra
esenta de rom

Mod de preparare blat :

Cele 8 albusuri le mixam spuma tare impreuna cu zaharul.Reducem viteza la mixer si daugam macul urmat de nuca de cocos.
Faina amestecata cu praful de copt (cernute) o punem trptat in compozitie,amestecand usor cu o paleta.
Turnam amestecul intr-o tava unsa cu unt si tapetata cu faina,in cuptor preincalzit la foc mediu pentru 25 min.Daca apasam pe suprafata blatului si revine la loc,este gata.


Mod de preparare crema :

Frecati cele 8 galbenusuri cu zaharul si zaharul vanilat.Adaugati cele 3 linguri de faina si amestecati bine.Turnati in compozitie si laptele .Asezam vasul pe foc si amestecam energic cu un tel pana se ingroasa,apoi puneti la racit. Cand s-a racit bine adaugati untul moale si mixati bine .

Crema de vanilie este foarte fina si aromata .

Asamblare :

Intindem crema peste blatul cu mac si nuca de cocos.Deasupra asezati ciresele fara samburi.Punem un strat de biscuiti inmuiati rapid prin lapte amestecat cu putin rom si zahar.
Ca decor,putem glazura cu ciocolata topita sau razuita.




Pofta buna !



16 comentarii:

  1. sigur este o bunatate dupa cum arata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Un desert de nerefuzat!Multumesc.
    Olivia

    RăspundețiȘtergere
  3. Mmmmm... Ciresele sunt preferatele mele! :)
    O reteta perfecta pentru acest sezon! Un desert cu adevarat irezistibil :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu sunt distrusa dupa cirese, pot sa mananc 2 kg pe zi, crede-ma ! :))
      Nu chiar zi de zi ....desi, ar fi bine !
      Multumesc !

      Ștergere
  4. Bună Adina!
    După cum arată,cred că este un deliciu de prîjitură..!
    O seară frumoasă îți doresc!
    Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  5. Tu ma omori putin cate putin cu prajitura asta.
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Dupa cate imi dau seama e prajitura Tosca, dar cu cirese :-) O idee buna!

    RăspundețiȘtergere
  7. nu stiu ce prajitura este Tosca sau nu dar eu am facut o si este buna

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult ,Manuela !
      Sunt fericita ca ti-a reusit si a fost pe gustul tau !
      Te mai astept pe la mine !

      Ștergere
  8. Sunt cu ochi pe blogul tau cind apare ceva nou sigur fac ,am vrut sa intreb ce biscuiti ai folosit ca eu am folosit populari dar cred ca sunt un pic tari

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Manuela,acum am vazut mesajul tau, imi pare rau !
      Am folosit biscuiti Petit beure,sunt fragezi, dar oricum si cei populari merg,daca se insiropeaza mai bine !
      Te imbratisez cu drag !!!

      Ștergere