sâmbătă, 9 martie 2013

Prajitura cu foi fragede si mere

Pentru acest weekend va propun o prajitura ieftina care se prepara usor,cu foi foarte fragede si mere delicioase.






Ingrediente pentru 4 foi :

8 linguri zahar
8 linguri ulei
8 linguri lapte(sau chiar apa)
2 oua
1 lingurita amoniac stins in zeama de lamaie sau otet
30 linguri de faina(aprox.)
un strop de sare

Ingrediente pentru umplutura:

1 si 1/2 kg mere
1 lingurita scortisoara
2 plicuri zahar vanilat
100 g zahar

Mod de preparare foi:

Mixam zaharul cu ouale pana se formeaza crema.apoi adaugam,pe rand,celelalte ingrediente si obtinem o coca moale pe care o impartim in 4 parti.Coacem foile pe fundul tavii ( 22/30 cm) unse cu putin ulei .
Foile se intind usor si se coc foarte repede,pana prind putina culoare pe margini.

Umplutura:

Spalam merele,le curatam de samburi (eu le-am lasat cu coaja)si le dam pe razatoarea mare.
Punem merele razuite intr-o cratita impreuna cu scortisoara si zaharul.Lasam pe foc mic si amestecam pana se calesc usor si raman cu foarte putina zeama.
Cand s-a racit repartizam compozitia de mere intre foi .
Acoperim prajitura cu folie alimentara si o lasam pana a doua zi cand va fi frageda si o putem portiona.
Pudram cu zahar farin si servim.

Delicioasa!

PONT: Aceleasi foi ,eu le pregatesc si pentru prajiturile cu creme!

Pofta buna! 




17 comentarii:

  1. O minunatie!
    Weekend placut! pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Aromata si tare buna,racoritoare imi place,are straturi mai multe.pup Gabriela.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabriela,praji.este intr-adevar foarte buna!
      Te pup!:)

      Ștergere
  3. yammy, sigur este pe gustul meu ;) Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Mmmm, ce bunatate! Ce "chin" trebuie sa fie sa astepti pana a doua zi sa tai prajitura!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))

      Problema cu rabdarea o are si sotul meu!:))

      O duminica faina.

      Ștergere
  5. Daca-i cu mere, eu vreau vreo jumatate de tava ... Sau a disparut toata, cind s-a dat sotul tau la ea... Pupici si o duminica placuta !

    RăspundețiȘtergere
  6. un premiu dulce te asteapta la mine pe blog

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce bunatate de prajitura!!AI pastrat si pentru mine cateva bucatele, nu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Paula!

      S-a dus prajitura,gata!:)

      Ștergere
  8. Ce mult imi place prajitura asta!!!!Yumyyyy

    RăspundețiȘtergere

  9. Interesanta reteta, imagini frumoase, foarte gustoase, îmi place blog-ul are mai multe variante şi este de înaltă calitate... Va invitam sa vizitati blog-ul meu din Valencia, cu reţete tradiţionale din regiunea Valencia.

    http://valenciagastronomic.blogspot.com.es

    În această săptămână "Reteta fritters dovleac" şi săptămâna următoare "Mona Paşti din Valencia" ai de gând să-şi piardă?

    În blog-ul meu puteţi găsi un Traducător

    ta, dacă vă place gastronomie valenciană, puteţi plasa codul HTML pe blog-ul dvs., şi veţi avea acces direct la blog-ul meu, veţi vedea că se
    drăguţ.

    RăspundețiȘtergere