duminică, 6 mai 2012

Tocanita taraneasca de porc cu ciuperci si pita de casa.


Pentru ca este primavara si pietele abunda de ceapa si usturoi verde va prezint in cele ce urmeaza o delicioasa tocanita pregatita cu aceste minunate verdeturi pline de vitamine.
Daca nu avem verdeturi,vom improviza si tot nu renuntam la aceasta mancarica cu gusturi bogate.Folosim ceapa uscata si usturoi uscat.




 Ingrediente :

1,5 kg pulpa porc taiata cuburi
500 gr.ciuperci
2 cartofi
2 legaturi de ceapa verde
2 legaturi de usturoi
500 gr.rosii dulci taiate cubulete
sare de mare ,piper si boia dulce/iute
Cimbru

Am curatat cartofii si i-am taiat cuburi,ciupercile le-am trecut prin jet de apa rece si  le-am taiat in doua ,ceapa si si usturoiul le-am tocat marunt .
Frigem ciupercile intr-o tigaie presarate cu putina sare.


Intr-o cratita intinsa, am pus la calit carnea in putin ulei si am lasat-o pana a inceput sa se rumenesca bine,apoi am adaugat un strop de sare ,sa prinda carnea gust.Acoperim cu un capac si lasam la foc mic sa se inabuse; putem adauga un strop de apa,daca este nevoie.
Am adaugat ceapa si usturoiul si am lasat la calit 5 min.


Urmeaza cartofii ,amestecam putin si adaugam o cana de apa fiarta ,lasam sa dea cateva clocote pana incep sa fiarba cartofii si turnam rosiile.Acoperim .
La final,punem si ciupercile fripte.



Asezonam cu sare,piper,boia si cimbru . Inchidem focul si adugam patrunjel tocat.

Aceasta minunata tocanita am servit-o cu pita de casa si salata verde cu castraveti .


PITA DE CASA (varianta mea).

In 500 ml. de apa calduta am adaugat 2 lingurite cu ulei de masline ,1/2 lingurita bicarbonat , 1/2 lingurita de sare si faina cat a cuprins pentru a face o coca moale, dar nelipicioasa.
Se framanta si se imparte aluatul in doua sau trei parti. Intindem cu sucitorul sa ia forma rotunda si le coacem pe foc mic intr-o tigaie de teflon. Se intoarc dupa o parte pe alta pana devin aurii.

Sunt delicioase .

Pofta buna !

4 comentarii:

  1. ador pita de casa ;)
    O zi cat mai frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Papita buna, buna... dar o bucata de pita sustrag si eu, ca stiu cit e de buna... Am vrut sa te dau la "urmariti", dar nu am gasit listuta... O saptamina minunata iti doresc si multumesc de vizita !

    RăspundețiȘtergere