marți, 7 februarie 2017

Terina din ciolan afumat


Dragilor, in fiecare an la sarbatorile de iarna pastram vie amintirea obiceiurilor gastronomice de demult si evident,printre multe alte preparate, faceam si toba .Craciunul trecut am hotarat sa pregatesc o terina din ciolan afumat ,o inspiratie frantuzeasca, care seamana putin cu toba si confera prestanta meselor in familie .
Chiar daca nu sunteti foarte experimentati in bucatarie, aceasta terina are rezultat si succes garantat..Este musai sa gustati savoarea intensa a acestui minunat preparat si sa-l pregatiti de cate ori doriti !




Ingrediente pentru o terina mare montata in forma de cozonac :

1,5 kg ciolan afumat de porc( fara os )
500 g carne de porc ( fleica )
3 picioruse de porc ( adidasi )
3 foi de dafin
patrunjel uscat
5-6 catei de usturoi
fulgi de chilli

In prepararea acestei terine eu am folosit oala sub presiune ( oala minune), dar puteti folosi si oala normala .

Pentru inceput am spalat bine piciorusele,ciolanul afumat si carnea. Am taiat ciolanul afumat in 3 bucati, fleica de porc in doua bucati si fiecare piciorus l-am despicat cu toporul, pe lung, in doua.
Am asezat pe fundul oalei piciorusele, apoi carnea si ciolanul.Am pus piper boabe si foi de dafin.Am acoperit carnea cu apa + doua degete de apa deasupra.
Nu adaugam sare pentru ca ciolanul afumat este deja sarat bine.
Acoperim oala si lasam pe foc mediu 2 ore din momentul in care incepe sa fiarba. Dupa acest timp, probam carnea sa vedem daca cade de pe os, mai ales piciorusele ! Daca totul este bine fiert,scoatem carnea intr-o cratita si o lasam sa se raceasca .
Oprim 500 ml de supa gustoasa si lipicioasa in care punem usturoi zdrobit si lasam sa infuzeze pana cand o folosim.O putem strecura prin tifon, daca dorim.
Pregatim o tava mare de cozonac tapetata cu folie alimentara.
Avem grija sa indepartam TOATE oasele de la picioruse !
Cu ajutorul degetelor vom rupe carnea in fasii ,inclusiv piciorusele, o amestecam bine si adaugam patrunjel uscat si fulgi de chilli uscati.


 Asezam pe fundul formei un strat generos de carne pe care o presam cu ajutorul unei linguri.Turnam un polonic de supa cu usturoi, lasam cateva secunde sa se absoarba in carne si contiunam cu inca un strat de carne, putina supa si restul de carne. Mai adaugam supa cat sa acopere carnea.Acoperim terina cu folie alimentara si o dam la rece peste noapte.
A doua zi, scoatem terina gustoasa si o taiem in felii. Serviti cu muraturi sau masline verzi !

Este fenomenala !


Pofta buna !

2 comentarii: