miercuri, 11 iunie 2014

Dulceata de mure

Hai la mure de padureeee ,mure,murisoare !:))
Atat de usor se fac gemurile si dulceturile,incat este o nebunie sa mergem la magazin si sa cumparam toate amestecurile alea de E-uri si coloranti periculosi .Cumparati mure si savurati aceasta dulceata cu adevarat delicioasa.



Am cumparat 2 kg de mure,din ele,am devorat cam un pumn,zic. :)
Restul ,scapate,le-am pus intr-o cratita intinsa, de inox si le-am acoperit cu 1,5 kg de zahar; le-am lasat in pace cateva ore.
Am asezat cratita pe foc mic si le-am lasat sa fiarba .Adunam spuma,cand aparea.
Am fiert dulceata o ora si jumatate.
Cand incepe sa se lege ,se vede pe dosul lingurii de lemn.Este cleioasa,dar o probam cu picatura pe o farfurie rece.Daca picatura de dulceata se incheaga cand ia contact cu farfuria rece,este gata.Stoarcem zeama de la o jumatate de lamaie.Amestecam usor si inchidem
Turnam dulceata de mure,fierbinte,in borcane curate.Le strangem capacele si le asezam cu gura in jos.Eu le acopar cu o patura pana a doua zi.
Pastrez borcanele cu dulceata in camara.

Am dulceturi si gemuri, de ani de zile, preparate in acest mod. Sunt intacte. :)




Pofta buna !

8 comentarii: