miercuri, 4 iulie 2012

Tort cu zmeura si iaurt

Este un tort usor,suav si delicios, in adevaratul sens al cuvantului .






Ingrediente :

600 g iaurt gras 10% grasime
200 ml.smantana pentru frisca
200 ml. frisca batuta
200 g ciocolata alba de buna calitate
700 g zmeura
1 pachet cu  piscoturi
20 g gelatina
sirop de zahar sau compot pentru insiropat piscoturile

Mod de preparare :

Punem gelatina sa se inmoaie, intr-o cana cu cateva linguri de apa rece.
Topim ciocolata pe foc mic impreuna cu smanatana pentru frisca ; nu lasam sa fiarba.
Cand se mai raceste un pic o amestecam cu gelatina si omogenizam bine.
Lasam sa se raceasca la temperatura camerei si cand incepe sa se inchege putin adaugam iaurtul si mixam bine.
Oprim zmeura pentru ornat (cata dorim) si restul o incorporam in compozitie, amestecand usor cu o paleta.
Tapetam cu folie alimentara o cratita(forma) cu diametrul de 21 cm si incepem sa punem piscoturile, trase usor prin sirop,pe fundul formei formand un blat si un gard de jur imprejurul cratitei .
Turnam compozitia in mijlocul piscoturilor .Acoperim cu folie si dam la frigider pana a doua zi.
Ridicam tortul cu ajutorul foliei de sub el  ,il asezam pe un platou si indepartam usor folia alimentara .
Ungem suprafata tortului cu frisca si ornam cu zmeura .

Crema va umple cam 3/4 din inaltimea piscoturilor iar diferenta ,pana la varful piscoturilor, se va completa cu frisca si zmeura,la final.

Ce poate rasfata papilele gustative mai mult decat o bucatica  din tortul acesta delicios si racoros de vara ?:)

Pofta buna si profitati de fructele acestui sezon bogat !




15 comentarii:

  1. Mie sa-mi opresti asa vreo jumatate de tort, ca altfel cu o feliuta zmeuroasa si delicioasa, nu ma satur... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  2. Vai mie, ce bunatate! Arata foarte bine, Adina! Inca nu am mancat zmeura vara asta.

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte faina si delicioasa treaba!! am zis!

    RăspundețiȘtergere
  4. Inca n-am mancat zmeura pe saturate in vara asta... Mmmm, ce pofta mi-ai facut! :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata delicios de bine! Un tort pe masura zilei de azi? Nu???
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  6. Un adevarat deliciu, imi place la nebunie!! Intrebarea mea e daca se poate face si cu zmeura congelata...banuiesc ca nu e la fel dar pe aici nu prea gasesc zmeura proaspata. Te pupik si o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  7. Poliana ,esti o scumpa !Te pup si iti multumesc din suflet pentru urare !

    Mika, merg si fructele congelate,dar dupa decongelare trebuie lasate sa se scurga bine!!! :)

    Miha,tortul va fi refacut curand !:))

    Dani , o felie mai este in frigider,atat !:))

    DiaMar , multumesc !:)

    Gabi, am gasit zmeura in piata,3 lei paharul mare,nici eu nu m-am saturat,de-abia am gustat-o !:)
    Mai cumparam!

    Antonina, multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  8. .....Si felia din frigider este a mea..... daca nu sunt prea tarziu...
    Dar numarul de calorii poti sa il scrii sau e fara numar?
    Delicios!!!
    Te pup

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce bine arata,cred ca a fost racoros si bun pe caldura asta :)
    Te pup

    RăspundețiȘtergere
  10. Minnie, nu contine foarte multe calorii :) este preparat cu muuult iaurt,nu are oua,faina...dar are piscoturi ...:))

    Mimi ,mi-am propus sa-l refac si cu mure ,este super !

    RăspundețiȘtergere
  11. Abia astept sa-l incerc si sper sa-mi iasa deoarece vreau sa il fac cadou logodnicului meu . Multumesc pentru idee si reteta !

    RăspundețiȘtergere